Pippi på Instagram

Från 500 till 35 000 följare på Instagram

Succé på Instagram! Den som har något unikt att kommunicera har alla möjligheter att lyckas i digitala kanaler. Fanny Ahlfors är redovisningskonsulten som är Pippi-stark, och hon har använt sina muskler till att bygga framgång på Instagram.

Stjärna på Instagram och skarp redovisningskonsult. Den kombon älskar jag. En av de saker jag uppskattar mest med att jobba som digital konsult ute på fältet är alla spännande människor jag får träffa. Vem visste till exempel att jag skulle lära känna Sveriges (förmodligen) starkaste redovisningskonsult för ett år sedan, under ett uppdrag på PwC:s marknadsavdelning? Smarta Fanny som såg sin egen potential och ökade sitt följarantal på Instagram med galna mängder varje dag. Bara genom att tänka strategiskt kring sitt innehåll. Just nu jobbar hon på att upprepa succén på Youtube. De digitala talangerna finns överallt, inom olika yrkeskategorier och i alla åldrar. Det som förenar dem är en aldrig sinande nyfikenhet och en fallenhet för att hitta nya sätt att kommunicera på.

 

Har en filmstudio i ryggsäcken

Jag fick en idé för en tid sedan. Med en iPhone 6, ett stativ och två mikrofoner har jag en portabel filmstudio i ryggsäcken (den leopardmönstrade såklart). När jag träffar någon jag vill prata med drar jag upp prylarna och sätter igång att intervjua. Det behöver inte vara svårare än så att filma. På vägen blir jag slipar jag mina kunskaper i att sätta ljus, planera scener och klippa. Resultatet kallar jag Digitalprat, och det här är alltså första delen.

DU KANSKE OCKSÅ VILL LÄSA ...


Sara Rumar Webbkreatörerna

Sara Rumar

Digitaliserad allkonstnär, frilansande medmänniska och obotlig krukväxtmördare. Bloggar om språk, content, digitala strategier och annat, när andan faller på. Kontakta mig på sara@webbkreatorerna.se.

Inga kommentarer

Skriv en kommentar